BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

29 Eylül 2013 Pazar

Elmalı Kereviz Salatası (Ekin Usulü:)

Kerevizden nefret ederim. Ama gerçekten iyi beslenebilmek için, bazen nefret ettiğimiz şeyleri bile yememiz gerekiyor. O iğrenç dediğimiz kerevizde A, B, C vitaminleri, çinko, fosfor, selenyum, bakır gibi mineraller mevcut.

Bu yüzden ya burnunuzu tıkayarak annenizin yaptığı zeytinyağlı kerevizi yiyeceksiniz, ya da benim gibi kerevizi başka sebzelerin&meyvelerin arkasına saklayarak orada yokmuş gibi yapacaksınız:)

Elmalı kereviz salatası, bizim evde hiç yapılmayan, benim sadece ergenlikte okuduğum İpek Ongun kitaplarından ismine aşina olduğum bir yemek idi. İsviçre'de yalnız yaşarken sıkıntıdan mutfağa sardığım dönemde salatasını ve çorbasını da denemeye başladım. İnternetteki tarifleri deneye deneye, sevmediklerimi çıkarıp sevdiklerimi ekleye ekleye bugünkü tarifimi oluşturdum. Bu salata, çok farklı lezzetleri bir arada kaldırabildiğinden, dolapta kalmış meyve ve sebze kalıntılarını da atıyorum çoğu zaman. Her defasında tadı farklı oluyor o yüzden.


Markette irice bir kereviz seçtim. Seçerken mümkün mertebe üstü en pürüzsüz olanı alıyorum ki soyması kolay olsun. Yapraklarını ve saplarını ayırdım, yıkayıp soyacakla soydum.

Evde yumuşamış 2 elma vardı, tazeleri yerine onları tercih ettim ki ziyan olmasınlar. Ekşi elmayla da yapıyorum, tatlı elmayla da. Bunlar zamanında ekşi iken yumuşayınca tatlı olmuş çanakkale elmaları. Yıkadım, soydum, dörde bölüm çekirdeklerini ayıkladım.

Havuç kerevizin tadını bastırdığından, irice bir tane tercih ettim. Yıkayıp dışını traşladım bir güzel.

Son olarak orta boy bir yeşil kabağı soyup dilimledim. Kabağa da uyuzsanız onun yerine 2 tane salatalık da olabilir. Ben kabaklı daha çok seviyorum.

Tüm bu malzemeleri iyice incelene kadar rondodan geçirdim. Üşenmiyorsanız ya da misafire ikram edecekseniz rendeleyin, hem daha az su salıyor hem de daha ince oluyorlar.

Dolu dolu bir avuç cevizi irili ufaklı dövdüm havanda. Ayrıca bir tutam tuzla da iki diş sarımsak dövdüm. Kasedeki rende sebze ve meyvelerime ekledim.

Eve mayonez almıyoruz biz. Kırk yılda bir lazım olduğunda da işte böyle paket servislerden çıkan tek kullanımlık mayonezleri kullanıyorum. Bu kadarcık mayonez yeterli, bolca (bir kaseden fazla) yoğurt ile karıştırıp ekledim kaseme. Birazcık da limon suyu.

Son olarak tüm bunların üzerine bolca Ayvalık sızma zeytinyağı gezdirip, tuzunu da ayarlayarak tüm malzememi karıştırdım. Salata bu kadar:)


Görünümü yukarıdaki gibi oluyor. Hangi tadın baskın olmasını istiyorsanız, onu artırıp diğerlerini azaltarak ideal karışımınızı tutturabiliyorsunuz. Bugün evde yoktu ama, olunca üstünü dereotu ile süslüyorum ben. Kerevizin hemen hemen hiç hissedilmediği, hafif, basit, düşük kalorili mezemiz hazır:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder