BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

30 Ekim 2013 Çarşamba

Özdilek Battaniye Alışverişimiz

Evrim ne zamandır "çeyizimizin battaniyelerini ben alacağım, beğendiğin birşey olunca bana göster " deyip duruyordu. Ben de internet kampanyalarında denk gelen battaniye modellerini inceleyip internetten yorumları okuyordum. Piyasada kolay kolay yün battaniye bulmak mümkün değil biliyorsunuz, hem biraz sert ve kırçıllı olduğu için, hem de temizliği çok zor olduğu için, eh biraz da fiyatından dolayı pek rağbet görmüyorlar ve dolayısıyla da üretimleri epey azalmış. Ben de kaloriferli evlerde yün battaniye ihtiyaç kalmadığını, televizyon izlerken sarılınacak veya yatağın üzerine serildiğinde göze hitap edecek yumuşak peluş battaniyelerin yeterli olduğunu düşünenlerdenim. Evrimle daha önce, İsviçredeki evimize Özdilek indirimlerinden turunculu yeşilli hoş bir pamuklu battaniye almış ve çok memnun kalmıştık. Adını bilmiyorum ama desenini aşağıdaki fotoğraflarda görebilirsiniz:





Gördüğünüz gibi turunculu kahveli yeşilli, %70 pamuk, makinada yıkanabilen, yıkanınca bozulmayan ve yine yumuşacık kalan, duygusal olarak da bağ kurduğumuz bu battaniyeyi şu anda Evrim'in evinde kullanmaya devam ediyoruz, hala sağlam olursa, evlendiğimizde de bizimle yeni evimize gelecek.

 Bununla birlikte, bir tane de çift kişilik açık renk battaniye alalım, ayrıca Tv karşısında kullanmak için de örgü battaniye alırız diye düşünmüştüm. Özdilek battaniyenin kullanım rahatlığından, kalitesinden ve ısıtmasından çok memnun kaldığımız için yine ilk olarak Özdilek'e baktık.

Aslında bakarsanız bu türden bir battaniyenin kalitesini, ısıtma kabiliyetini ve kullanım kolaylığını tamamen pamuk oranı belirliyor. Ne kadar çok pamuk, o kadar yumuşak, ısıtabilen ve makinada bozulmadan yıkanabilen battaniye! Piyasada sıklıkla akrilik oranı yüksek battaniyelerle ya da tamamen polyester battaniyelerle karşılacaksınız. Ben şahsen polyestere sümüğümü atmam, ama akrilikten kaçışımız yok, o yüzden akrilik&pamuk karışımında ağırlığın pamuktan yana olmasını tercih edin.

Ben battaniyeyi aynı zamanda yatak örtüsü gibi de kullanacağımdan, hali hazırdaki yatak örtülerimden farklı bir renk düşünüyordum. (Biri mavi tonlarında, diğer beyaz ağırlıklı pembeli iki patchwork yatak örtüm var.) Aklımda krem-vizon tonları vardı. İzlediğimiz bir dizinin sponsor reklamlarında tesadüfen Özdilek Aspen battaniyeyi görünce kafamdaki resim netleşti. Evrim de çok beğenince, Carousel'deki Özdileğin yolunu tuttuk ve çift taraflı kullanılabilen krem rengi Aspen Battaniyeyi çeyizimize kattık:)



Aradan geçen 2 yılda Özdilek battaniyelerdeki pamuk oranını düşürüp %60 pamuk %40 akrilik üretim yapmış olsa da, battaniyeler hala yumuşak ve 30 derecede yıkanabiliyor. Fotoğraftaki modelin çift kişilik versiyonunun fiyatı ise 59,95 TL.



2 yorum:

  1. Merhaba,
    OEKO-TEX belgesi var mı aldığınız battaniyenin?

    YanıtlaSil
  2. https://www.oeko-tex.com/tr/manufacturers/concept/oeko_tex_standard_100/oeko_tex_standard_100.xhtml adresinden OEKO-TEX ile ilgili daha detaylı bilgi alabilirsiniz,

    https://www.oeko-tex.com/tr/consumers/consumers.xhtml

    adresinden ise OEKO-TEX belgesinin geçerliliğini ve özelliklerini kontrol edebilirsiniz.

    Özellikle bebekler için "validity check"ten kontrol ediniz. Class I olması bebeklere uygun olduğunu gösterir.

    YanıtlaSil