BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

22 Nisan 2014 Salı

Nişan tarihimiz belli oldu!

Nişanımız için geri sayım başladı diyebilirim.. Daha önce prensipte anlaşılan 6 eylül tarihi kesinleşti, misafirlere haber verildi bile..Maşallah diyin lütfen!

Tarihi kesinleştirmeden önce beklememiz gereken bir durum vardı. Ben yaz tatili için DAAD'nin yaz kursu bursuna başvurmuştum ve cevabı üç gün öncesine kadar gelmemişti. Haliyle yazın İstanbul'da mı olacağım, Berlin'de mi bilemiyorduk. Eh, gelinin gıyabında nişan akdi gerçekleşemeyeceğine göre... Benim aklımda başından beri Eylül vardı gerçi, çaktırmıyordum:) Böylelikle tüm alışveriş ve hazırlıkları indirim dönemine denk getirebilecektik (öyle de çakalımdır:P)

Son tahlilde burs başvurum olumlu sonuçlandı, 1 temmuz- 30 ağustos arası Berlin'de olacağım, geldikten sonra bohça işleri için bir haftamız var ve 6 eylül cumartesi akşamı bir aksilik çıkmazsa inşallah aile içinde nişanlanacağız.

Bu nişan mevzuu böyle bir cümleyle özetleniyor gibi dursa da aslında karar süreci bayağı olaylı oldu. Daha baştan, gerek ailelerle, gerek Evrimle kendi aramızda mutabık kaldığımız bir konu vardı: salonda nişan yapmamak, düğünü ortak yapmak ama adam gibi bir düğün yapmak. Ben oldum olası bir şey olacaksa ya tam istediğim gibi olsun, ya da hiç olmasın isterim, orta karar şeylerle, idare etmelerle işim yoktur, o yüzden düğünüm istediğim gibi olsun, gerekirse nişan geçiştirilir diye düşünüyordum. Öyle de kararlaştırılınca, bugüne kadar hep evde sadece çekirdek ailelerle sembolik bir isteme olur, sonrasında da yakınlarda şık bir yerlerde yemek yeriz diye planlamıştım kafamda. Zaten her iki ailenin de yakın akrabaları farklı farklı şehirlerde dağınık oturuyor, büyük bir organizasyon yapmadıktan sonra insanları kuru bir isteme için kaldırıp getirmenin anlamı yok diye düşünüyordum, annemle babam da bu konuda bana katılıyorlardı. Ancak bu tarih kesinleştirme konusu açılınca oğlan tarafı "ama oğlumuzun dayısı görmeyecek mi, halası gelmeyecek mi" şeklinde kadroyu genişletme talebinde bulununca, tekrar etraflıca konuşmak gerekti. Bir defa, kesinlikle evde kalabalık olmayacaktık. Oğlan tarafının talebi evde nişan yapmak yönündeydi, fakat hem babam, hem de ben evde 30+ kişinin sıkış tepiş  görüntüsüne katlanamazdık. Her ikimiz de bırak bayram seyranı, eve 4 kişilik aile misafir geldiğinde bile daralan, arka odalara, mutfağa kaçan tipleriz. Zaten evimizin koltuk kapasitesi 7 kişi, 8 de sandalye var, 15, piyanonun taburesine de zayıf 2 kişi sığışsa, maksimum 17 işi ağırlayabiliyorduk yani o iş yaştı. Bunun üzerine aileler tekrar bir araya geldiler. Öyle mi olsun, böyle mi derken kutumdan büyük çıktı:) Konsensusla benim ilk planıma geri dönüldü, evde çekirdek ailelerle isteme olacak, ve sonrasında yakın akrabalara yemek vereceğiz. Akrabalar sadece anneanne-babaanne-dedeler ve hala/amca/dayı/teyze ve eşleri. Kuzenleri düğünde ağırlayacağız kısmetse. Zira kuzenleri de dahil etseydik, neredeyse hepsi evli ve çocuklu olduğu için sayımız iki katına çıkacaktı, eh o kadar insan geldikten sonra arkadaşları da çağırmamak olmazdı derken biz gene 100 kişiyi bulacaktık. Şimdilik toplam 28 kişi görünüyoruz, bu kadar kişiyi tek tek öpmek bile benim tahammül sınırımın hayli üzerinde:)

Evde sadece kahveler içilecek, ikram yapmayacağız, nişan pastası yemek yiyeceğimiz yerde kesilecek. Yemek için hepimizin sevdiği ve zaten sık sık ailecek bir araya geldiğimiz yerleri düşünüyoruz, Eminönündeki Hamdi olabilir, Ataköy Marinadaki Papalina olabilir, Yeşilyurt Spor Klübü olabilir, artık o konuda pası babama attım, o ayarlar ben Berlin'deyken:)

Bohça alışverişini ne zamandır abarta abarta yapıyorduk zaten Evrimle, herşeyden yedekli yedekli almıştık indirimlerde:) Ama kayınvalidem herşeyin usulünce tam olmasını istemiş ve benim bohçam geleneksel yöntemlerle baştan hazırlanacakmış. Ne diyeyim, benim gibi bohça manyağına, ben istedim bir göz, allah verdi iki göz demek yakışır:)

Bizzat denemem/beğenmem gereken nişan elbisesi, yüzükler, saatler vs. alışverişleri Haziranda ben gitmeden halledeceğiz. Kalanları ya ben yokken kayınvalidem ve Evrim halledecek, ya da döndüğümdeki bir haftada alışverişe çıkacağız, orasını şimdilik bilemiyorum.

Umarım herşey gönlümüzce olur, içimize siner inşallah, amin:)

4 yorum:

  1. Ayy çok heyecanlı. İnşallah her şey hayal ettiğiniz gibi süper güzel ve rahat geçer :)

    YanıtlaSil
  2. ay evet inşallah:) teşekkür ederiz:) darısı en etz zamanda sizin başınıza hehehe:)

    YanıtlaSil
  3. hadi gözümüz aydın :) sen organizesindir herşeyin güzel olur :)

    YanıtlaSil