BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

22 Eylül 2014 Pazartesi

Biz nişanlandık! Vol.2: Klasik Alyans

Alyans alma işi en az önemsediğimiz ve bu sebeple en sona bıraktığımız konuydu, çünkü düz, klasik alyans istiyorduk. Nereden bilebilirdik ki, roze altın alyans bulmak zor, ince alyans bulmak daha da zor, kuyumculardaki rozeler çoğunlukla boyama, üstelik benim nişanlımın yüzük ölçüsü hazır bulunmuyor, yaptırmak gerek ve yaptırmak da sipariş üzerine en az 3 gün imiş...

Nişanlınız 28 numara yüzük takacaksa her işi erteleyin, ama yüzük işini asla:)

Nişanlanacak bir çift=yolunacak kaz denkleminin altını bir önceki yazımda da çizmiştim. Velhasılıkelam, bizim içi boş, dışa bombeli, 2mm civarında, biri 11 diğeri 28 numara, toplam ağırlığı 5,5-6 gr arası değişen 14 ayar yüzükler için Gülaylar Altın'ın verdiği fiyat 1300 TL, Atasay'ın verdiği fiyat 1900 TL, Ariş'in verdiği fiyat 1400 TL oldu. Tabii ki "hadi len!" diyip rotamızı Bakırköy'deki kuyumculara çevirdik. Bakırköy civarından alışveriş yapacaksanız Tınaztepe çarşısında yanyana 100 tane kuyumcu var, pazarlık yapılabiliyor, çoğu aynı zamanda imalatçı olduğundan elinize göre özel yapılabiliyor.

Çarşı içinde de bahsettiğimiz özelliklerdeki bir çift alyansa 500 ila 900 TL arasında değişen fiyatlar aldık. Bu arada taktik geliştirme fırsatı da bulduk:) Dikkat, bu bir amme hizmetidir:

Kuyumcuya girer girmez 14 ayar altının gramı ne kadar diye sorun arkadaşlar! Önce alyans alacağız derseniz, geçmiş olsun. Sonradan sorduğunuzda istedikleri fiyatı söylüyorlar. Biz alırken 14 ayar altının gramı 65 tl idi. Bu tabi işçiliksiz fiyatı. İçi boş bir ift alyans 5,5-6 gram, içi dolu hali 10 gram civarında tutuyor. Bunu da bir kenara yazın ve her denediğiniz yüzüğü muhakkak tarttırın fiyat almadan önce. Modele göre alacakları işçilik fiyatı değişecek. Bizim gibi dümdüz, makine işi, teknik olarak işçiliksiz bir yüzükte bile fiyat artacak. Pazarlıkla bu işçilik fiyatını en aşağı çekmeye çalışın. Biz sonuçta, bir çift alyansı 500 TL'ye almayı başardık. Gramı yaklaşık 90 TL'ye gelmiş oldu. Eminim pazarlık gücü kuvvetli bir teyze ya da halayla gitsek daha da aşağı çekebilirdik fakat elimizden bu kadarı geldi:) Tınaztepe Pasajının içindeki hasır kuyumculuktan aldık. Roze istiyorsanız aman dikkat. Size hemen hallederiz denip yarım saat sonra teslim edilen alyanslar %99.9 boyama olacak, 6 aya kalmadan yavaş yavaş silinip orjinal rengine dönecektir. Bizim yüzüklerimiz hem renk, hem de ölçü sorunundan dolayı elimize göre yapıldı. Cumartesi sipariş verdik, salı teslim aldık.

Bu kadar lafın üstüne, fotoğraflarını paylaşmasam olmaz:) Günlük hayatta ve işte çok spor giyindiğimden, tektaşımı ve sırataşımı özel zamanlar dışında takacağımız zannetmiyorum. Zaten tektaş hacimli bir dostumuz olduğundan sürekli sağa sola çarpıyorum,  devamlı taksam muhtemelen düğünümüzü göremez:)

Alyansla üst üste göreceğiniz damla şeklindeki pırlanta yüzük nişanlımın ilk maaşıyla bana aldığı bir hediye, benim için çok özel. Alyansla birlikte onu kullanmayı düşünüyorum.




Fotoğraftaki tepsiyi The Mia'dan aldım. Dekorazon isimli sitede hala satılıyor, ilgilenenler için daha büyük boyu ve gümüş rengi de var. Fotoğrafta seçiliyor mu bilmiyorum ama cam yüzeyin üstünde altın rengi kelebekler var. 28 cm'lik küçük bir tepsi. Nişan günü içine taze beyaz güller, şakayık ve lilyum çiçekleri koydum. Ekstra bir süsleme yapmadım. Makasın üstündeki fiyonkları da teke indirdim.

3 yorum:

  1. MERHABALAAAR CANIM HAYIRLI OLSUN NİŞANINIZ
    bloguna yeni üye oldum çok beğendim cici bir blog :)
    yalnız yazı punton çok küçük ve renkli olduğu için biraz zorlanıyorum okumakta .
    :) puntoyu biraz büyütebilirmisin ? sık sık görüşmek üzere
    sevgileer

    YanıtlaSil
  2. hayırlı olsun, Allah tamamına erdirsin :) ayrıntılı bilgi verdiğin için de teşekkürler. biz de klasik alyans düşünüyoruz ama beyaz altın olanından. tepsini de çok beğendim...

    YanıtlaSil
  3. Tesekkur ederim:) kendim blogu acip okumadigim icin hic dikkat etmemisim, haftasonu ilgileneyim punto meselesi ile:)

    YanıtlaSil