BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

11 Ocak 2015 Pazar

Essenso Makarna Makinesi

Hamurla uğraşmaya bayılırım. Benim için adeta bir terapi gibidir. Özellikle stresli zamanlarımda kendimi bir anda elimle unu yumurtayı karıyorken bulurum. İşin garip tarafı benim annem hiç hamurişi bilmez. Bizim evde pek kek, poğaça türü şeyler de pişmez. Ben bu hamurla stres atma adetini İsviçre'de yalnız yaşarken edindim. O zamanlar hiç hazır makarna almaz, evde kendim açar, fettucine veya paperdelle keserek tüketirdim. Oklavam ya da merdanem de yoktu, termosumla açardım hamuru:) Neden kendime bir merdane almamışım şimdi düşününce mantıklı bir sebep gelmiyor aklıma, termosla açmayı seviyorduysam demek:)

Sürekli erişte hamuru yoğurup keser, fırınlayarak kurutur, sonra çorbalarıma koyar veya peynirli cevizli erişte yapardım. İstanbula döndüğümden beri bir defa bile yapmadım:) Hazır alıyoruz burada erişteyi tabii, kim uğraşacak:) Ama İsviçrede yoktu, olmayınca da kıymetliydi, benim sürekli erişte yiyesim geliyordu. Zamanla kendimi aşmış, domatesli, ıspanaklı, balkabaklı, havuçlu renkli erişte ve makarnalar da yapmıştım. Bol peynirle yerdim. Heyy gidi.

El açması börek yapardım ama tabii termosla açtığım için çok ince olmuyordu hamur katları. Ben de el açması böreğe yeni bir yorum getirip mayalı açma hamuruyla börek yapmaya başlamıştım, kıymalı patateslisi enfes oluyordu, mmmhhh, olsa da yesek:)

Neyse, geçen gün eski fotoğraflara bakarken bu börekli sofralardan birine denk gelip, "ya ben çoğunlukla evden çalışan, mutfakta gönlünce zaman geçirebilen bir insanım, neden yine kendi makarnamı kendim yapmıyorum ki" diye düşündüm. Hemen cevabı yapıştırdım, "çünkü şu anda evde çok kalabalığız. 5-6 kişiye makarna yapmak tek kişiye ince ince fettucine kesmeye benzemez":))

Ama evlenince 2 kişi olacağımız, Evrim'in de taze makarnaya, erişteye bayıldığı düşünülürse, boş zamanlarımda yapar yapar buzlukta stoklarım diye düşünüyorum. O yüzden İsviçredeyken mahrum olduğum ama şimdi hayatımı kolaylaştıracağını düşündüğüm bir aparatı %68 indirimde görünce alayım dedim:)

Kendisi şöyle bir dostumuz:



Ravioli kesme tepsileri ile makarna kurutma askısını da gelecek ay almayı düşünüyorum. İnternette bu makinayı kullanarak yapılmış çok güzel lazanya, makarna, erişte tarifleri var. Makinasız olmaz mı, ben elle açarak da italyan lezzetlerini deneyemez miyim? diye düşünenler için de sevdiğim bir mutfak blogu öneriyorum: http://italyaninlezzetleri.blogspot.com.tr/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder