BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

23 Ocak 2015 Cuma

Refikadan Emaye Alışverişlerim

Uzun zamandır açıp açıp bakıyordum Refika Birgül'ün sitesindeki emaye kap kacaklara. Önce şimşirlere takmıştım kafayı ama annem sağolsun yazın Karadeniz turunda yerel üreticilerden toplayıp getirmiş şimşir kaşıklarımla spatulalarımı. Sonra kafayı mermer havanla bozdum, Cunda adasında çok uygun bir fiyata buldum. Emayelerin ise özellikle meze tabakları çok hoşuma gidiyordu, onları hep bir rakı sofrasında, daha önce Koleksiyon'dan aldığım enteresan biçimli rakı bardaklarım ve karafakimle, içlerinde az az beyaz peynir, közlenmiş kırmızı biber, patlıcan salatası ve fava ya da muhammara ile hayal ediyordum. Küçük sinide bol maydonozlu arnavut ciğeri. büyük sini de servis amaçlı, meze tabaklarının altına... Bak yazarken bile ağzım sulandı:) Rakı içmeyi hiç sevmem ama rakı sofrasını severim. Refikanın emaye tabakları hayalimdeki çilingir sofrasını kurdurabilirdi bana. O yüzden ekonomik planlarım içinde yer açmıştım bu küçük çaplı alışverişe. Nihayet sırası geldi, gözüm kalmadı, verebildim siparişlerimi:)

4'lü meze tabakları, 4'lü düz tabakları ve ikili sinilerini aldım. Belki bir başka zaman fırın tepsilerini de alabilirim, ya da stoğa girdiğinde kayık tabaklarını. Şarap servisi için tüm servis malzemelerimi bambu almıştım, rakı servisininkiler de emaye olmuş oldu. Özellikle babamın ve kayınpederimin çok hoşuna gideceklerini düşünüyorum. Ağız tadıyla kullanmak nasip olsun inşallah:)


Meze tabaklarının çapı 14 cm.


Sinilerin büyüğü 45 cm küçüğü 36 cm. çapında.


Düz tabakların çapı ise 24 cm.






Güncelleme: Siparişlerim elime ulaştı. Emayeleri hem görüntü hem kalite olarak gerçekten çok beğendim, sağda solda satılan emayelere göre gerçekten farkını hissettiriyor ve çok şıklar. Sert darbelerle kırılabileceği için kargoda başına birşey gelme ihtimalinden korkuyordum ama kat kat baloncuklu naylonlarla sarmışlar, sapasağlam geldi.
Fakat, 144 TL'lik siparişimin 15 Tl'sinin kargo ücreti olduğunu da belirtmem lazım. Gerçekten çok yüksek bir ücret. Alt tarafı İstanbul içi kargo, bu kadar tuttu. Başka şehirde olsam asla sipariş vermezdim. kargo şirketiyle anlaşıp ücreti sabitlemek çok zor olmasa gerek diye düşünüyorum. Bunun yanı sıra, paketimin 4 tarafındaki Refikadan damgalı bantları açılmış bir şekilde elime geçtiğini de söyleyeyim. Kargo görevlisi içini merak etti herhalde:)
Sağolsunlar, siparişime hediye olarak bir tüp Refika'nın özel baharat karışımını eklemişler. Çok şık bir hareket olmuş. Fakat tüp cam. Cam tüpü de baloncuklu naylonla sarmayınca yolda kırılmış ve bütün baharatlar ve kırık cam parçaları paketin içine saçılmış maalesef. Biraz üzüldüm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder