BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

27 Ocak 2015 Salı

SİLİT Silargan Düdüklü Tencere- Tava Alışverişim-

Çeyizime düdüklü tencere almaya niyetlendiğimde aklımda Silit'in içi silargan kaplı rengarenk düdüklüleri vardı. O dönem internetten araştırdığımda Türkiye'de satılmadığını okumuş, satış yapan bir internet sitesi de bulamamıştım. Meğerse Enplus'larda satılıyormuş. Üstelik internetten satışı da varmış. O dönem aramalarımda nasıl çıkmadı anlamıyorum. Site yapım aşamasında veya tadilattaydı herhalde.

Silit'in bu özel kaplaması ne seramik, ne emaye, ne teflon. Başka bir malzeme, yapışmaz özellikte, özellikle zeytinyağlı yemeklerde doğala en yakın sonuç verdiği söyleniyor, ancak elmasla çizilebileceği iddia ediliyor ve bulaşık makinesinde yıkanabiliyor. Yemeklerin dibi tutsa bile temizlemek kolaymış. Almanya'da olduğum dönemde epeyce methini duymuştum. Hatta evinde kaldığım kadın da çok beğendiğini ama çok pahalı olduğu için alamadığını söylemişti. Evet gerçekten çok pahalı. Ama Enplus fiyatları Almanya fiyatlarına yakın, özellikle de benim aldığım model indirimde olduğu için gerçekten oradan almışım fiyatına geldi.

Benim aldığım 4,5 lt'lik düdüklü tencerenin Ocean Green rengi. Sarısıyla cam göbeğinde de gözüm kalmadı değil:) Güncelleme: Sevgili Enplus stok sorunu olduğunu tahmin ettiğim ama bana bildirme zahmetine katlanmadığı bir sebepten Ocean Green rengini değil Mountain Blue isimli turkuaz rengini göndermiş. O rengi de beğendiğim için sinir olmadım ama yazdım bi kenara Enplus, gözüm üstünde:)





Aslında Fissler'den 6,5+3,5 lt'lik ikili bir düdüklü tencere seti almışken bir de bunu almama hiç ama hiç gerek yoktu elbette. Ama kendime düdüklü tencereyi sevdirme çabalarım kapsamında o kadar çok düdüklü tencerede yemek tarifi araştırmışım ki şu an çorbadan pilava, sebze yemeklerinden ete ve hatta keklere kadar herşeyi düdüklüde yapacakmışım gibi geliyor. Yine de Silit'imi sadece düdüklü kapağıyla kullanacak değilim. Uygun boydaki cam kapağını da ayrıca sipariş ettim, düdüğüne ihtiyaç duymadığım zamanlarda cam kapağıyla normal bir tencere gibi kullanacağım.


4,5 lt'lik tencereler 22 cm çapında oluyor, eğer uygun kapak veya içine buharlı pişirme aparatı almak isterseniz aklınızda olsun, alman sitesinden baktım ölçülerine.

Ve 3 tane ddüdüklüsü olan çeyizimin sadece 1 tanecik 26 cmlik Vita Verde tavası olmasına dayanamadım:) 24 cm'lik Durado tavayı da aldım.  Şu an ızgara tavamız eksik, onu da Moneta2nın doğal taş serisinden mi alsam, Hecha'dan demir döküm mü alsam bilemedim.



Bir gün indirime girerse mutlaka kapaklı Wok'larından da alacağım, çeyizimde bir wok var aslında, Bernardo'dan aldığım seramik beyaz Wok ama sonrasında Bernardo ile tüketici hakem heyetinde birbirimize girdiğimiz için asla kullanmam, sevmediğim birine giderken hediye filan götüreceğim:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder