BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

22 Mart 2015 Pazar

Tchibo Alışverişleri: Kek ve Tart Kalıpları

Daha önce aldığım kek ve muffin kalıpları ihtiyacımı fazla fazla görecek olsa da ayrıca kırk yılda bir de olsa yapacağım cheesecakeler için bir kelepçeli kalıp, ayrılabilir tabanlı tart kalıbı ve ramequin kalıbı istiyordum, bu tarz kalıplar çok sık kullanılan şeyler olmadığı için de çok aşırı para harcamak istemiyordum. Neden derseniz, piyasadan edinebileceğim ayrılabilir tabanlı tart kalıpları ve kelepçeli kek kalıpları zaten ya teflon, ya da hiç hazzetmediğim seramik kaplama. O yüzden hazır uygun fiyatlı ve cicili bicilisi gelmişken, Tchibo'dan alayım dedim. Eskidiler mi atarım gider.


Bir gaflet ve dalalet anında sepete eklemiş olsam da, silikon kalıp kullanmaktan hiç hazzetmem, çünkü sonrasında temizlemesi tam bir işkence. Ama kim kalp, yıldız, çiçek, kelebek şeklinde mini kekler istemez ki? :) Yine de benimle birlikte yeni gelin evime gelmeyebilitesi çok yüksek. Her an kuzenim Ceyda'ya hediye gidebilir:)


Tartölet kalıplarını tart için değil ama  ramequin au fromage ve  quiche pişirmek için aldım. Ayrıca benim klasikleşmiş bir patates püresi yatağında kremalı parmesanlı et tarifim var, onu porsiyonluk hazırlayıp servis edebilmem açısından da işimi görecektir. 

Çift tabanlı, taşıma kapaklı ve kelepçeli bir kalıp, 28 cm çapında, aslında cheesecake ve Kaesekuchen için aldım ama pandispanyalar ve tartlar için de kullanabilirim diye düşünüyorum, kapaklı olması hoşuma gitti, fiyatı da çok uygundu.


28 cm çapında ayrılabilir tabanlı tart kalıbı bulmak zor oluyor. Ayrılabilir tabanlı kalıplar  24 cm çapında oluyor genelde, o da bana küçük geliyor, çünkü ben tartın hamurunu ince ve çıtır seviyorum, kalıp büyük olunca malzeme miktarıyla oynamaya gerek kalmadan istediğim inceliği tutturabiliyorum. Ayrılabilir taban benim için gerçekten elzem. Borcamda veya porselen tart kalıbında yapılan tartı eğet iç dolgusuyla birlikte pişirdiyseniz, elmalı tartta olduğu gibi yani, bir sunum tabağına bütün olarak aktarmak çok zor oluyor. Sırf tabanı pişirdiysen sorun yok, kalıbı ters çevirir, tabanı çıkarır sunum tabağında meyvesini jölesini vs. doldurursun ama cevizli tart, elmalı tart, kiş gibi şeyleri bir bütün halinde ve şeklini bozmadan sunum tabağına alamıyorsun, ille dilimleyip aktarmak gerekiyor yoksa parçalanıyor. Bu tür kalıplarda alttan pıt diye itiverdin mi bitti:) Çok pratik.


Bu iki oluklu kalıp ve alttaki kelepçeli kalıplar mini boy. Tahminimce bir klasik ölçülerde kek hamuru dördünü aynı anda doldurmaya yetecektir. Kahvaltı sofralarında veya iki kişilik akşamüstü çaylarında gözümüze hitap eden kekler ve cheecake'ler yapabilirim umarım. Puding şekillendirmede de işimi göreceğini düşünüyorum.


Tchibo'nun online sitesinde 150 TL'lik alışveriş yapınca aşağıdaki pralin yapma setini hediye ediyorlar. Bakalım ne çıkacak içinden, ben de merak ettim:) 




2 yorum:

  1. Hepsi mutfağı eğlenceli hale getirecek şeyler.Minik kekler,pastalar yapmak öyle eğlenceli ki insanı hem rahatlatıyor hem mutlu ediyor.Güzel günlerde kullanmanı dilerim,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, inşallah güzel güzel kekler pastalar yaparım:)

      Sil