BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

1 Nisan 2015 Çarşamba

Japon Global 14 cm Sebze Bıçağı

Biliyorsunuz, uzun zamandır elime uygun kısa saplı, Japon Global marka bir şef bıçağı sayıklayıp duruyordum. Aslında Zwilling'den aldığımız bıçak setinde bir büyük şef bıçağı var ve daha sonra Wüsthof'tan da orta boy bir santoku almıştım hatırlarsanız ama kendi elime uygun, daha ufak, daha tombul, tercihen 13 cm2lik santokulardan istiyordum fakat Crate&Barrel'ın tedarik etmesini beklerken kurudum gittim! Geçenlerde 1v1y'de mutfaklarda dünya markaları diye bir kampanya vardı. Baktım Global'in de bazı bıçakları mevcut, hem de Evmanya'dakinden çok daha uygun fiyata. Aşağıdaki Nakiri ve Santoku karışımı  tipli sebze bıçağını 119 liraya aldım. Gerçekten inanılmaz bir fiyat, Global'in Türkiye pazarındaki fiyatlarını düşününce! İşin garip tarafı sadece benim istediğim boy bu kadar ucuzdu. 11 cm olanı 189 liraydı mesela, daha küçük ve kullanışsız olmasına rağmen! Bunu yukarıdakinin bir tür "al al sen onu" işareti olarak algıladım ve hemen attım sepete:) (yeterlilik stresinden kafayı yemiş ve hırsımı kredi kartı limitimden alıyor da olabilirdim, bilemiyorum. ama tabir-i caize gerçekten "göçtüm". bir süre yeni alışveriş yapmayıp kredi kartı limitimi yeniden boşaltmam gerek. çünkü almanya öncesi kartımda borç bırakmak istemiyorum maaşım eksiksiz kalsın hesabıma.)

Japon çeliği tercih etmemin sebebi alman bıçaklarına göre daha hafif ve daha keskin olmaları. Bir kadın eline daha uygun. Küt ucu sebebiyle daha ziyade bir "kıyma, inceltme" bıçağı. Zaten dikkat ettiyseniz formu da alçak bir tahterevalli gibi, fazla havaya kaldırmadan salınım yapmaya uygun, kesme tahtası üzerinde kolay hareket eden bir bıçak. Bu sebeple kullanırken dikkat! parmaklar her an gidebilir:) Tüm japon bıçakları için aynı şeyi söyleyemem tabi ama bu modelin daha ziyade profesyonellerin tercih etmesi gereken bir bıçak olduğunu söyleyebilirim. Mutfakta daha deneyimsiz olanların eline uygun boyutta alman ekolünden bir bıçak almaları en iyisi. Alman bıçaklarının uçları sivri ve havadadır mesela, formları da daha  kabza kısmında daha düz, bıçak kısmında daha yuvarlak ve uca doğru gittikçe yükselen tarzda. Japon bıçaklarına göre daha ağırlar,sert şeyleri kesmeye biraz daha uygunlar. Keskinlikleri japonlarla yarışamaz yalnız. Ne aradığınızı iyi bilerek almanız lazım bu tip bıçakları yoksa çekmecede harcanır giderler:)


Benimse muhtemelen mutfakta en sık kullanacağım bıçak bu olacak. Kendimi bununla soğanları incecik kıyarken hayal edebiliyorum bile şimdiden! Evrimse Zwilling'in büyük şef bıçağını tercih edecektir, o daha büyük ve ağır bıçaklarla doğrama yapmaktan hoşlanıyor.

Not: japon bıçağı alırsanız, cam veya mermer kesme tahtası üzerinde kullanmamaya dikkat edin. Alman bıçakları kadar kalın olmadıkları için körelmeye de daha müsait olurlar ve tercihen ahşap kesme tahtası üzerinde daha uzun süre keskinlik performansı alırsınız. Bilemek için de masattan ziyade bileme taşı daha uygun.

Bir gün zengin olursam Shun'un kemik saplı, çekiç izleriyle dolu çünkü elde dövülmüş Premier serisinden bir takım yapmak isterim. O zamana dek bu bıçak konusunu da bir daha açılmamak üzere kapatıyorum. "Yerli malı yurdun malı, herkes onu kullanmalı" diyenlere de Sürbisa, Yatağan Çeliği, Bursa Çeliği, Çulpan bıçaklarını öneriyorum:) Esen kalın!

Japon Marka Paslanmaz Çelik Bıçak 14 Cm, Hafif Bulaşık Deterjanı Ve Bol Su İle Elde Yıkanması, Yıkama İşlemini Takiben Havlu İle Kurulanması Önerilmektedir. Bulaşık Makinasında Yıkanması Kesinlikle Önerilmez. Dondurulmuş Gıdalar Ve Kemikleri Kesmeye Çalışmayınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder