BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

6 Haziran 2015 Cumartesi

Ekin Mutfakta: Bilal'e Anlatır Gibi Gnocchi Alla Pomodoro Tarifi

Kaloriye doymak için cumartesiden daha uygun bir gün olamaz. Neticede akşama doğru önce bir alışveriş merkezinde çılgın atabilir, sonra arkadaşlarla laflaya laflaya caddede veya sahilde yürüyebilir, bütün yediklerinizi yakabilirsiniz. Yedikten sonra vicdan azabı çekmeye başlayanlar ise pazar gününü spor salonunda geçirerek günahlarından arınabilirler:)

Gelelim mevzu bahis kalorileri nasıl alacağımıza:


4 tane orta boy patatesi haşlayarak işe başlıyoruz. Kolay haşlayabilmek için patateslerin üzerine bıçakla çentikler atabilirsiniz.


Onlar haşlanırken canımız sıkılmasın diye bir bölüm The Mentalist açıyoruz:) Balkondan geçen yazdan kalan son domates konservesini alıp bir kenara koyuyoruz.


Tereyağımızla yumurtamızı da oda sıcaklığına gelmeleri için buzdolabından çıkartıyoruz.


Bu arada haşlanan patateslerimizi bir güzel soyup rendeliyoruz.


Bir çorba kaşığından biraz fazla tereyağını, istediğimiz kadar tuz ve karabiberle beraber yoğurma kabımıza alıyoruz.


Üzerine rendelenmiş patatesleri ilave edip tereyağı iyice eriyip patatesle bütünleşinceye dek spatula yardımıyla karıştırıyoruz.


Bir yumurtanın hem beyazını hem de sarısını ekleyip patatese iyice yediriyoruz.


Şimdi patateslerimizin ve yumurtamızın büyüklüğüne göre aldığı kadar un ekliyoruz. Ben fotoğraftaki kupa ile 2 ölçü un ilave ettim, tam geldi.


Unumuzu iyice eleyerek ekliyoruz elbette. Ve yoğurmaya başlıyoruz:)


Elde ettiğimiz hafif yapışkan ve yumuşak hamuru bezelere bölerek unladığımız bir tepsiye alıyoruz. Bu aşamada ben bezelerden iki tanesini evde yemek yokken meydana çıkartmak üzere deep freeze'e yolladım.


Bezeleri unun yardımıyla yuvarlayarak uzun şeritler elde ediyoruz.


Elde ettiğimiz şeritleri de bıçak yardımıyla 1 cmlik dilimlere ayırıyoruz. İstersek dilimleri çatalla ezerek tırtıklı yüzeyler elde edebiliriz ama ben şahsen uğraşmadım, misafir geliyor olsa daha minik dilimler ve çatalla şekillendirirdim. Yüzey tırtıklı olursa sosu daha kolay tutuyor.


Kestiğimiz dilimleri unlu tepsimize alıp tepsiyi sallayarak her yerinin una bulaşmasını sağlıyoruz ki kaynar suya attığımızda birbirine yapışmasınlar.



İki bezeden bir tepsi Gnocchi çıkıyor.Ben üşendiğimden çok iri bıraktım ama siz daha küçük keserseniz haşlandıklarında daha güzel görünürler. Zaten pişerken de bir miktar büyüyorlar. Bu aşamada tepsiyi buzdolabına kaldırıp bir yarım saat dinlendiriyoruz. Bu arada tenceremizi de ocağa alarak suyu kaynatmaya başlıyoruz.


Tencerede kaynayan suya Gnocchi'lerimizi yavaş yavaş ilave ediyoruz. Hepsini tek seferde atarsak dibe çöküp birbirlerine yapışabilirler. Ben teker teker atıyorum. Gnocchiler bu tencereye fazla geleceği için yarısını pişirirken domates sosunu da ayrı bir tencerede pişirmeye başlıyorum. Doğranmış yaz domatesleri konservesine biraz zeytinyağı, bir diş sarımsak, biraz karabiberi tuz ve kuru fesleğen. Hepsi bu kadar.
Tenceredeki Gnocchileri 5-6 dakika haşladıktan sonra fokurdamaya başlayan domates sosunun içine döküyorum ve kalan yarısını tencereye aıyorum.


Bütün Gnocchiler haşlandığında domates sosuyla beraber birkaç dakika daha pişiriyorum ve altını kapatıyorum. Gnocchilerin hem biraz ılımak, hem de sosu içine çekmek için 5-6 dakikaya ihtiyacı var.


Bu arada ben de boş durmuyorum ve biraz İzmir Tulumu rendeliyorum. Bence parmesanın en iyi alternatifi asitli ve tuzlu iyi kalite bir İzmir Tulumu.


Son olarak, iyice ılıyan Gnocchilerimi bolca sosuyla beraber tabağa alıp üzerine rende peynirimden koyuyorum et voilà! Yemeğim hazır! Tencereden 4 porsiyon çıkıyor, kardeşim ve  annemle bölüşerek yiyoruz, mutlu son!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder