BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

3 Haziran 2015 Çarşamba

Refikadan Emaye Alışverişim Part 2- Eksikleri Tamamlamaca

Daha önceki Refikadan alışverişimde gelen ürünleri gerçekten çok beğendiğimi yazmıştım. Emaye kapların hem ocakta, hem fırında, hem buzdolabında kullanılabiliyor olması ve bulaşık makinesinde de yıkanabilmesi, ayrıca nostaljik havaları ve sevdiğim kırmızı-beyaz renkleri ile birleşince, yeni alışverişlerin uzak olmadığını tahmin etmek zor değildi:) Fırın tepsilerini ve iç içe hazırlama kaselerini daha o zamandan kafaya koymuştum ama stokta yoktu. İkisini aynı anda stokta yakalamak epey zor oldu, biri geliyor, öbürü tükeniyordu, resmen peşinden koştum emayelerin:) Daha önce aldığım 4 meze tabağı da gözüme az gözüktüğü için siparişime iki meze tabağı daha ekledim. Kahvaltılarda da kullanabilirim diye düşünüyorum. Şimşir bıçağı ise fırın kaplarında pişirdiğim şeyleri kesmede kullanırım diye düşünerek aldım. Karıştırma kaseleri hem hamur mayalamada, hem kısır, salata gibi şeyleri hazırlayıp sunmada, hem de fırında güveç, ekmek tarzı şeyleri pişirmede işimi görecektir. Böylelikle kafamdaki kırmızı&beyaz sofralara ilişkin tüm detayları da tamamlamış oldum. Rakı sofralarındaki ana yemek servisleri için yine bu tabaklarla kullanırım diye düşündüğüm Pyrex kapları da özellikle kırmızı almıştım hatırlarsanız. Kahvaltılar içinse kırmızı kulplu çelik sahanlarım ve çaydanlığımla uyumlu olacaklar. Emayeyi seviyorum! Ve Refika'nın emayelerinin kalite bakımından şu aralar pek moda, hemen her züccaciyede rastlayacağınız emayelere ciddi fark attığını düşünüyorum. Herşeyden önce üretim yeri Türkiye, ve daha önemlisi el emeği, çin malı fabrikasyon emayeler kullanmayacağımı bilmek benim için çok önemli.



Meze tabağı çap: 14cm



Küçük kase çap: 14cm
Orta kase çap: 22cm
Büyük kase çap: 30cm


Küçük fırın tepsisi çap: 30cm
Büyük fırın tepsisi çap: 37cm



Şimşir ağacından tamamen elde üretilmiş şimşir bıçak uzunluk: 28cm





3 yorum:

  1. Mavi kahvaltı setini gözüme kestirmiştim ben de ;)) hala almadım ama emin olamıyorum çünkü sanki emaye aşırı ilgi isteyen bir malzeme gibi geliyor, sence her gün kahvaltı kullanımına uygun mu ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. emaye çok ilgi isteyen bir malzeme değil aslında, sıcaklık değişiminden çok etkilenmediği için zarar vermek biraz zor, ancak tabaklarda daha dikkatli olmak lazım çünkü içinde çatal bıçak kullanılacağı içi daha çabuk deforme olurlar diğer ürünlere göre. emayede çizilme sorunu olmuyor gerçi ama çat çat vurulursa çatlama sorunu olabilir. ben setleri beğenmedim çünkü şahsen kahvaltıda türk usulü çay içen biri olarak önce çaydanlıkta çay demleyip sonra o emaye demliğe aktarıp servis yapmakla uğraşmam, zaten çay da soğur öyle:) sahan da küçük, iki ayrı sahan lazım bize, ikimiz onun içinde pişen omletle, menemenle doymayız:) (tek tek alınca da fiyat farkı olmuyor sanki ya da çok cüzi bir fark oluyor galiba)

      Sil
  2. ben de tabaklarını ve sahanı almayı planlıyordum sadece,demlik ve bardakları çok sevmedim :/ kesin çatlatırım onları ya sanırım almayacağım ;)) ama seninkiler çok güzel,tam rakı sofrası meze tabakları ;)) güle güle kullan ;)))

    YanıtlaSil