BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

13 Temmuz 2015 Pazartesi

Bir Küçük Tost Makinesi Meselesi

Bu  blogun yılan hikayesine dönen iki meselesi var: biri wok, biri tost makinesi. İkisinde de bir türlü aradığımı bulamadım, aldım aldım iade ettim, kırk kere post yaptım kırkını da iade edince sildim. En son Korkmaz Tostella'yı da PTFE'li diye iade ettikten sonra Evrim'le Breville'in tost makinelerini beğenmiştik ama onu da gittik mağazasa gördük, baktık devasa bişey, napıcaz ek iş olarak büfeciliğe mi başlıycaz diyip vazgeçtik.

Sonra günlerden bir gün benim kafamda bir ampul yandı.

Paninileri ile ünlü italyanlar paninilerini nasıl yapar? Döküm ızgara ile.
Benim döküm ızgaram var mı? Var.
Panini press'im var mı? Yok.
E ne duruyorum? Gidip alsam ya?

Önce Crate&Barrel'da Lodge'un panini press'ini beğendik. Ancak üstü sırlı değil, düzenli aralıklarla seasoning yapmak gerekecek, temizliği de başıma bela olur diye düşündüm. Kendi döküm ızgaram gibi emaye sırlı aradım, Hecha'da yoktu, Lava'da buldum. Grill Press diye geçiyor.




Bunu kullanmak çok basit. Ocağı yakıyorsunuz, üzerine önce grill tavanızı,onun üzerine de bu kapağı koyuyorsunuz. İkisi birden ısınınca kapağı kaldırıp altına tostunuzu yerleştiriyorsunuz. Tersini çevirmenize gerek de kalmadan, kapağın ağırlığı ile preslenen, iki tarafı eşit kızarmış bir tostunuz oluyor. Yer kapladı derdi yok, yapıştı derdi yok, temizlik derdi yok, elektrik faturası arttı, plakalar çizildi derdi yok:)

Benim tavam 30 cm çapında ve yuvarlak. Denedim, içine oturuyor. Ama siz her ikisi de kare olsun isterseniz Lava'dan kare bir tava ile takım alabilirsiniz:

  • :24 AY
  • :Döküm Demir
  • :1 kat mat siyah elektroforez emaye kaplamalı
  • :Taban=5mm. Yan yüzeyler=4mm.
  • :21x21x25 cm
  • :1,50 Kg.
  • :ECO
  • :Bulaşık Makinası veya elde yıkanabilir.






3 yorum:

  1. çok kullanışlıymış, güle güle kullanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, inşallah:) bu arada blogu silmişsiniz sanırım?

      Sil
    2. evet hiç kullanmıyorum :) ama sevdiğim bloggerları takip etmeye devam :)

      Sil