BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

20 Mart 2016 Pazar

Brownie Cheesecake Denemesi


Geçenlerde alışveriş yazısını paylaştığım 20 cm'lik kelepçeli kalıbımla ilk deneyim Mutfak Sırları blogunun yazarı Nilay Tulum'un paylaştığı Brownie Cheesecake oldu. Cheesecake'i yaparken mutfak tartısı kulandım ve verilen ölçülere gramı gramına uydum. Peynir olarak Pınar Beyaz kullandım, 165 dk alt üst yanan fansız fırında 50 dakikada pişti ve üzeri kızardı. Bir gece buzdolabında beklettim, sonuç: harika. Tutturamama ihtimaliniz yok diyebilirim.



Gelgelelim, bir sonraki sefere dikkat etmek istediğim noktalar yok değil. İlk olarak, kelepçeli kalıp sızdırma yaparsa diye etrafına aluminyum folyo sarmıştım. Alttaki brownie harcı çok yoğun olduğu için sızdırma yapmadı, hiç gerek yokmuş. ama kelepçeli tabanı yerleştirirken araya yağlı kağıt serseydim iyiymiş. Bisküvili tabanlardan farklı olarak çikolata dolgu taban maalesef kalıbın tabanına çok yapışıyor, çokça yağlamış olduğum halde kestiğim dilimleri tabandan ayırmakta zorlandım. Kendime not: bir dahaki sefere yağlı kağıt kullanılacak!

İkinci olaraksa, cheesecake'in baskın tadı çikolata. Zaten hazırlayınca göreceksiniz, kalıbın 2/3'si çikolatalı kısım, 1/3'i peynirli kısım. Ben sanırım çikolatalı/oreolu/ brownie'li cheesecake'lerde baskın tadın peynirli kısım olmasından daha çok hoşlanıyorum. Eşit yoğunluğa da razıyım. Ama çikolata tadı çok baskın olunca cheesecake yiyormuş gibi hissetmiyorum. Bu nedenle aynı tarifi bir sonraki sefere ölçülerinde değişiklik yaparak uygulamaya karar verdim. Sanırım peynirli kısmı üçte biri kadar arttırıp çikolatalı kısmı üçte bir oranında azaltacağım.

Mevcut ölçüler 20 cm'lik kalıba tam geldi. Tam pastane/cafe boy, yüksek, dolgun cheesecake'lerim oldu. İki misafirime ikram ettim, ikisinden de tam not aldı.

Çikolata olarak ben Eti Karam'ın %70 bitter'ini kullanmıştım. Bir dahaki sefere portakallı bitter ile deneyeceğim. Tahminimce çok yakışır bu tarife.

Cheesecake kısmına vanilin yerine Dr. Oetker'in minik tüplerde satılan sıvı vanilya aromasından koydum. Hem mis gibi koktu, hem de vaniline göre çok daha yoğun bir lezzet verdi, oldukça memnun kaldım.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder