BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

22 Mart 2016 Salı

Misafir Ağırlamaca: Peynir Fondü


Evrimin en yakın arkadaşlarından biri bize düğün hediyesi niyetine beğendiğimiz televizyonu satın aldı. Biz de bu nazik jestine karşılık kendisini evimizde ağırlayarak hoşluk yapmak istedik. Tabii henüz evlenmediğimiz ve evde yaşamaya da başlamadığımızdan, fazla malzeme gerektirmeyen ve pratik hazırlanan fondü imdadımıza yetişti. Ben son Lausanne ziyaretimde bir sürü peynir stoklamıştım. Bugün yine geçen seferki gibi mantarlı bir fondü hazırlamak istedik, mantarın yanı sıra klasik gruyere peyniri, beyaz şarap, sarımsak ve muskat kullandık. Çok başarılıydı, 3 kişi 6 porsiyon fondü yedik:) Peynire batırmak için küçük porsiyonlarda kornişon turşu, gümüşi soğan turşusu, haşlanmış minik patates,cherry domates, salam ve pastırmayı servis tabaklarına yerleştirdim, arkada görünen koca sepet ise dilimlenmiş tam tahıllı baget ekmek. Normalde fondü ile beyaz şarap içmeyi tercih ederiz ama bu sefer nişanlım ve arkadaşım bira içtiler, ben araba kullanacağım için su ile yetinmek durumunda kaldım. Neyse napalım! Düğün öncesi yüklediğim kalorileri ise hiç karıştırmayalım:))

Masaya örttüğüm örtüleri ilk defa bugün paketlerinden çıkardım, arkadaşımız beklediğimizden erken geldiği için de öncesinde ütüleme fırsatım olmadı. Kendime not: bu hafta çekmecelerdeki bütün örtülerini ütüle ve öyle yerleştir::) Neyse, böyle böyle öğreneceğim inşallah ev hanımlığını.Alttaki beyaz dertsiz örtüyü English Home'dan, üstteki keten runner ve kare örtüyü ise Özdilekten almıştım. Fondü caquelon'u Staub, tabaklar ve kaseler Refikadan. Bira bardaklarını Paşabahçe'den almıştık ama normalde su bardağı olarak kullanıyoruz aslında. Standart boy su bardakları bizi kesmiyor:) Tel sepeti meyvelik gibi kullanmak için almıştım, kestiğim bagetler ekmek sepetime sığmayınca bugünlük ekmeklik oluverdi:) Sepet ve değirmenler Porland. Ben kalp Porland:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder