BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

1 Mayıs 2016 Pazar

Yeni Evlinin Mutfak Denemeleri Vol. 2 #ekinmutfakta

Bu hafta evimizde çok fazla zaman geçirmedik. Sofra kurduğumuz zamanlarda fotoğraflarını çekmeye çalıştım. 

 

Çalışan insanların haftaiçi kahvaltıları çok hızlı olur genelde. Ama benim illa waffle makinamı denemem lazımdı:) Hamurunu geceden hazırlayıp dolaba koydum. Tarif için İdil Tatati'nin youtube'daki waffle videosundan faydalandım. Fazladan bir yumurta ekledim.


Waffle makinası seçerken plakaların şekline önem vermiştim eski postlarımı hatırlayan olduysa. Fakir marka waffle makinem böyle çiçek şeklinde pişiriyor. Çiçekleri yapraklarına ayırınca bir sürü kalbiniz oluyor :)


Pis tabağımın kusuruna bakmayacaksınız artık:)



Geçen hafta sonu tatile gittiğimiz için market alışverişi yapamamıştık, o yüzden hafta içi yemeklik pek bişey yoktu. Artıklardan kurduğum bir akşam yemeği sofrasından bu kare. İçinde roka ve domatesten başka birşey olmayan salata baş köşede:)



Dolapta bir büyük kereviz, iki orta boy havuç ve bir büyük patates kalmıştı. Doğrayıp düdüklüde azıcık suyla pişirdim. Üzerine ince kıyılmış dereotlu ve sarımsaklı yoğurt döktüm. en üstte de tereyağda kızdırılmış pulbiber ve nane:) Ekinin uyduruk tarifleri diye hashtag mi açsam naapsam:) Kereviz yemeyene kereviz kakalatır bu tarif! 


Sabahları uyanmakta çok zorlandığım için ertesi gün kahvaltı edeceksek tabak çanakları geceden masaya yerleştirip uyuyorum. Hatta omlet yapacaksam yumurtasını çırpıp malzemelerini ekleyip kapaklı bir saklama kabıyla dolaba kaldırıyorum, sabah sadece tavayı kızdırıp içine dökmesi kalıyor.


Bu limonlu bulut keki kahvaltıda ekmek olmadığı için geceden yapmıştım:) Tarifi yurtdışından aldığım bir kitaptan uyguladım. Çok lezzetli, çok pofuduk, yumuşacık oldu. Aslında tarifte tereyağı vardı, ama ben verilen gramajda hindistancevizi yağı kullandım. Çok lezzetli oldu gerçekten, sanırım bundan sonra hindistancevizi yağını daha sık kullanacağım hamur işlerinde.



Kekimin içi de şu şekilde gözüküyordu:


Ellerime sağlık bence:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder