BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

21 Haziran 2016 Salı

Brunch Sofrası - Öğlen Vakti Misafir Ağırlamak

Geçenlerde karşıda oturan arkadaşlarımı evimize davet ettim. Deniz otobüsüyle geçecekleri için, son deniz otobüsü de akşam sekizde olduğundan akşam yemeğine gelmek istemediler. Kahvaltı için de çok erken yola düşmeleri gerekecek diye düşünüp programımızı saat 12- 13 sularında hafif bir brunch gibi düşünerek yaptık. İyi ki de öyle yapmışız. Evde yemeklerimizi yiyip çayımızı içtikten sonra hep beraber Yeşilköy sahilinde bir yürüyüş yaptık, İstasyon Caddesinde kahvelerimizi içtik ve arkadaşlarımızı deniz otobüsüne bıraktık. 

Soframızın genel görünümü:


Sadece 4 kişiydik o yüzden herşeyi küçük porsiyonlarla hazırladım. Buna rağmen artanlar oldu, ertesi gün kahvaltıda yedik:)


Yarım ölçüyle muzlu magnolia, çikolatalı kek, bol yeşillikli ekşili kinoa salatası, fava, humus (bir önceki misafire yapmış, bu arkadaşlar için saklama kaplarıyla ayırmıştım iki gün önceden), kıymalı börek, çikolata kaplı çilekler hazırlamıştım. Ortaya klasik kahvaltılıklardan çıkarttık, evrim de simit ve poğaça almıştı arkadaşlarımızı deniz otobüsünde beklerken.



Bu börekleri çok kişiye ikram ettim ve şu ana kadar herkes bayıldı. İç malzeme olarak iki büyükçe soğanı bir kesme şekerle beraber zeytinyağda kavuruyorum, yarım kilo kıyma, tuz, karabiber ilave edip pişiriyorum. Altını kapatınca içine bir bardak iri kıyım dövülmüş ceviz içi koyuyorum. Sonra yufkaları sigara böreği saracak gibi kesiyorum. Tek kat yufkayı içine azıcık yağ&yumurta beyazı&miniminnacık kefir karışımı sürüp bol içle sarıyorum. En üstlerine yumurta sarısı sürüp yallah fırına. Çıtır çıtır ve çok lezzetli oluyor. 


Muzlu Magnolia ve Çikolatalı Kek tarifleri Damyskitchen'dan. Magnolia'nın değişik bir olayı yok, herhangi bir tarif, ama çikolatalı keki denemenizi şiddetle tavsiye ederim. İçi yumuşacık ve nemli, dışını zaten çikolata ile kaplıyorsunuz, kapış kapış gitti valla. Ben ertesi günkü bir gece dolapta bekleyip soğumuş halini daha da çok beğendim.


Kekin çikolata sosu fazla gelince yıkanmış taze çilekleri batırıp çikolatalı çilek yaptım. Tek rakibim Godiva!



1 yorum:

  1. Sütlü tatlılara tepkili bir kocam var. Keki deneyeyim o Zaman ben bu hafta yahu :)

    YanıtlaSil